Nybakat bröd och målarfärg...

Sitter i soffan och njuter av doften av nybakat bröd som nu sakta tar över lukten av målarfärg. Bröd och bröd, Hanssons specialbröd utan mjöl eller nötter. Äter du LCHF så kanske detta enkla bröd är något för dig? Du hittar receptet här nedan . Lätt att göra och är riktigt saftig och gott.  Medan jag sitter i soffhörnet och skriver mitt livs första blogginlägg, målar mannen vårt tornrum. När det är klart ska jag ta foto och lägga här för allmän beundran.
Hanssons bröd:
3 ägg
Ca 0,5 dl Linfrö,  0,5 dl melonkärnor samt 1 msk fiberhusk
Riv 2-3 dl ost samt 2-3 morötter
Bred ut smeten ca 1 cm tjock platta på bakplåtspapper
Grädda 220 grader i ca 15 min

Riktigt gott!




Kommentarer
Postat av: Marie

Vilket mumsigt bröd! Ska genast prova det!

2012-02-14 @ 07:58:06
Postat av: Ulrica

Hej! Välkommen ut i bloggvärlden!

2012-02-14 @ 08:00:32
Postat av: Ewa

Alltså, efter att jag upptäckt att det är ett BRÖD på bilden och när jag vet hur gott det ser ut i verkligheten, så blir jag riktigt glad över denna blogg!!!

Du är så fantastiskt duktig och kreativ! Alla ni med magar som behöver "lite annorlunda" mat - GRATTIS! Nu får ni hjälp och stöd, inspiration och motivation :)

Heja Catta!

2012-02-14 @ 10:07:01
Postat av: Merci

Ska skärpa mig med LCHF! Fast igår läste jag på Newmill att det inte var bra! Dock tänkte jag att jag är ju en klok kvinna och tar allt med en nypa salt.

Brödet ser väldigt gott ut!

2012-02-14 @ 11:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0